GGZ Denk zet merknaam in de verkoop

GGZ Friesland stopt met het gebruik van de merknaam Denk en de domeinnaam www.denk.nl. De organisatie heeft last van aanhoudende klachten over de gelijknamige politieke partij.
denk.logo.jpeg

GGZ Friesland laat vandaag weten te stoppen met het merk Denk om iedere overeenkomst met de politieke partij te vermijden. 

Verwarrend
De Friese instantie merkt dat Denk Basis-ggz en de politieke beweging DENK in toenemende mate met elkaar worden verward. Zo verschijnen in de mailbox van Denk Basis-ggz steeds vaker berichten gericht aan Kamerleden Kuzu en Öztürk.

Neutraal
‘Politieke neutraliteit is essentieel voor een gezonde relatie met cliënten’, stelt bestuursvoorzitter Adriaan Jansen van GGZ Friesland. ‘Denk Basis-ggz van GGZ Friesland wil met geen enkele politieke partij geassocieerd worden. GGZ Friesland heeft geen connectie met politieke beweging DENK en daarom achten we het wijzer om te stoppen met de merknaam Denk en met denk.nl als domeinnaam.’

Logo’s
Ruim twee jaar geleden dreigde GGZ Denk naar de rechter te stappen omdat naam, logo en typografie van de net opgerichte partij DENK teveel leken op die van de ggz-instelling. Een dag voor de rechtsgang paste de politieke beweging haar logo alsnog aan. De verwarring blijkt echter alleen maar te zijn toegenomen. Bestuursvoorzitter Adriaan Jansen van moederbedrijf GGZ Friesland: ‘Het is niet gelukt om hier op een goede manier uit te komen. De mailbox van GGZ Denk is iedere dag gevuld met allerlei bericht die met weinig anders van doen hebben dan met politiek.’

Synaeda
De Denk behandelingen voor mensen met psychische klachten zijn uitbesteed aan coalitiepartij Synaeda. Het behandelaanbod bestaat uit poliklinische contacten, zelfhulpprogramma’s en virtual reality therapie. GGZ Friesland de domeinnaam van haar ‘zorgvuldig opgebouwde ’ merk Denk per direct in de verkoop. Bieders kunnen zich melden via pr@ggzfriesland.nl

DELEN
0
51
Carina van Aartsen
Carina van Aartsen
http://www.zorgvisie.nl
Carina van Aartsen is redacteur cure bij Zorgvisie. Als aandachtsgebied heeft zij de thema´s: kwaliteit en veiligheid, zorgverzekeraars en financiën.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.