Strakke veranderagenda voor zorgkantoren

Zorgkantoren hebben samen in kaart gebracht wat er nodig is om de nieuwe invulling van hun rol in 2021 te realiseren. Het resultaat hiervan is Profiel 2021, waarin het zorgkantoor van de toekomst wordt geschetst. ‘Samen met cliënten(raden) en zorgaanbieders willen zorgkantoren werken aan een hogere kwaliteit in de langdurige zorg’, vertelt Koen Venekamp, woordvoerder Zorgverzekeraars Nederland (ZN).

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Een goede relatie tussen zorggever en -ontvanger is een middel om tot goede zorg te komen. Foto: Kzenon/stock.adobe.com

Zorgkantoren willen zich verder gaan ontwikkelen en verbeteren. Om dit te bereiken, zijn zij gezamenlijk een programma gestart. Zorgverzekeraars Nederland coördineert dit programma. ‘Op basis van Profiel 2021 hebben zorgkantoren voor zichzelf vastgesteld welke ontwikkelopgave zij hebben en welke verbeteringen zij in hun eigen organisatie willen realiseren’, aldus Venekamp. De doelstellingen kennen een deadline waarop ze behaald moeten zijn. ‘Dat maakt het mogelijk voor de zorgkantoren om elkaar onderling te helpen en aan te spreken op de voortgang bij het behalen van de ambities.’

Vijf aandachtsgebieden

Er zijn vijf aandachtsgebieden waar zorgkantoren zich op gaan richten:

  • Inkoop gericht op
0
607

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een proefmaand af en lees al onze premium artikelen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.