Alma is Industry Leader Branding bij Google. Bij het Diabetes Fonds wordt zij verantwoordelijk voor de portefeuille marketing en media. Alma studeerde medische biologie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Zij startte haar loopbaan bij Elsevier Science als publishing editor. Zij werkte vervolgens bij Procter & Gamble in onder andere Rusland, Oekraïne en Singapore. Sinds 2010 werkt ze bij Google als Industry Leader Branding.
Innovatief
‘Diabetes wordt een steeds groter probleem’, zegt Alma. ‘Ik was geschokt door de cijfers; er zijn ruim een miljoen mensen met diabetes in Nederland en dit aantal blijft groeien. De ultieme oplossing is er nog niet; daar is meer onderzoek voor nodig. En dus meer geld. Ik vind het opvallend hoe innovatief het Diabetes Fonds is op het gebied van online fondsenwerving. De traditionele donateur is aan het verdwijnen; het fonds speelt goed in op deze trend. Een grote uitdaging daarbij is: hoe kan je als fonds relevant blijven voor je doelgroep? Daarin kunnen nieuwe media een grote rol spelen. Ik wil graag met mijn expertise op dit gebied een bijdrage leveren aan de doelstellingen van het Diabetes Fonds.’