Meer nodig dan imagocampagne om bedrijfsartsen te werven

Ondanks de imagocampagne van de afgelopen jaren, blijft de aanwas van bedrijfsartsen achter. Volgens Jenneke van Veen, voorzitter van de Kwaliteitstafel bedrijfs- en verzekeringsartsen, is een grotere inspanning nodig om het beroep voor jonge basisartsen aantrekkelijk te maken.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Jenneke van Veen
Jenneke van Veen. Foto: Wiep van Apeldoorn

In de arbeidsmarktmonitor van het Capaciteitsorgaan kwam de bedrijfsarts afgelopen najaar op nummer tien in de lijst van meest gezochte specialisten. Volgens het adviesorgaan stonden er toen 48 vacatures voor bedrijfsartsen op een beroepsgroep van 1682. De lijst wordt verder vooral gevuld met specialismen in de ggz, gehandicaptenzorg en de ouderenzorg.

Aanwas van verzekeringsartsen

Onder leiding van Jenneke van Veen is in 2018 de Kwaliteitstafel bedrijfs- en verzekeringsgeneeskunde aan het werk gegaan. ‘Je ziet dat de aanwas van verzekeringsartsen de afgelopen jaren wat is gegroeid, maar de aanwas van bedrijfsartsen blijft daarbij achter’, vertelt zij.
De imagocampagne Bedrijfsarts worden die

0
208

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een proefmaand af en lees al onze premium artikelen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.