Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Nieuw Artikel

Mario Gibbels
“Terug in de tijd”, dat gevoel kreeg het personeel van het UMC Groningen toen zij vanwege een computerstoring handmatig zaken moesten aanvragen terwijl ze dat digitaal gewend waren. De storing is inmiddels opgelost.

Vorige week woensdag kwam een hardwareprobleem aan het licht dat meerdere belangrijke medische en administratieve systemen instabiel maakte. Het UMCG heeft vrijdagmiddag het hele ict-netwerk platgelegd om te kunnen onderzoeken waarom de infrastructuur instabiel was. Maandagmiddag 8 maart is de storing verholpen, zo meldt het ziekenhuis op haar website. Wat nu precies de oorzaak was, is niet bekendgemaakt.

Vertraging

“Tijdens de storing waren de poliklinieken en het operatiecentrum geopend en kon de patiëntenzorg met enige vertraging doorgang vinden”, zo meldt het ziekenhuis op haar website. “Onze medewerkers hebben hard gewerkt om de overlast voor patiënten tot een minimum te beperken.”

Terug in de tijd

Joost Wessels, woordvoerder van het UMCG, zei er tegenover RTV Noord het volgende over. “Zaken die digitaal werden aangevraagd moesten weer handmatig. Dat was even wennen voor de mensen. Terug in de tijd. Het is lastig, maar het gebeurt allemaal nog wel.” Ambulances die lichtgewonde patiënten vervoerden zijn doorverwezen naar andere ziekenhuizen. “Om de druk op de centrale spoedopvang iets te verminderen”, aldus Wessels. “Zware traumagevallen hebben we gewoon geholpen.” (ICTzorg – Hein Bosman)

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.