Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Ouderen klagen over de zorg

De OuderenOmbudsman heeft in de eerste 3 maanden van zijn bestaan ruim 1400 vragen en klachten gekregen. Verreweg de meeste telefoontjes en mails kwamen van ouderen die zich behoorlijk benadeeld voelen door de forse bezuinigingen in de zorg.
Ouderen klagen over de zorg

Veel klachten gingen over het terugdraaien van de uren huishoudelijke hulp en thuiszorg. Ook klaagden ouderen over het gebrek aan persoonlijke aandacht in verpleeg- en verzorgingshuizen.

Apotheek

Ander punt van irritatie is het feit dat de apotheek ze steeds ‘andere’ medicijnen geeft. Door het nieuwe beleid wordt doorgaans alleen nog de goedkoopste variant van een bepaald geneesmiddel vergoed waardoor ze het medicijn vaak van een ander merk krijgen. Dat geldt ook voor incontinentiemateriaal. Sommige verzekeraars zouden alleen nog inferieure, goedkope merken vergoeden, met lekkende luiers als gevolg.

Kleine lettertjes

Verder kwamen klachten binnen over te kleine lettertjes op etiketten, en moeilijk te openen verpakkingen. Ook zeiden sommige mensen zich te schamen om met de rollator naar buiten te gaan.

Nationaal Ouderenfonds

De OuderenOmbudsman is een initiatief van het Nationaal Ouderenfonds. Het is niet één man of vrouw, maar een organisatie. (Zorgvisie – Wouter van den Elsen / Twitter / Beeld © ANP Roos Koole)

Lees meer:

Dure medicijnen voor kanker niet naar ouderen

ActiZ wil 1,2 miljard besparen in oudernzorg

Ouderen langer zelfstandig in woonservicegebied

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.