De geteste applicatie van Rijndam Revalidatie biedt de mogelijkheid om op elk moment feedback van patiënten te verzamelen en er op te regeren.
Patiënttevredenheid
De zorgaanbieder meet met de app de patiënttevredenheid op relevante thema’s voor de organisatie of afdeling. Van een zorgmedewerker krijgt de patiënt een iPad met vragenlijst, die ter plaatse wordt ingevuld. Elke afdeling beschikt over een dashboard, waarin resultaten direct zichtbaar zijn. De patiënt kan de enquête ook thuis invullen. Als patiënten hun e-mailadres opgeven, krijgen zij een update van de acties die de afdeling heeft genomen op basis van de antwoorden en verbetersuggesties van de patiënt.
Succesvolle proef Rijndam Revalidatie
Vier afdelingen hebben tijdens de proefperiode met de applicatie gewerkt. Volgens Rijndam Revalidatie hebben patiënten en medewerkers positief gereageerd. ‘Doordat we de resultaten van de ingevulde vragenlijst direct ontvangen, kunnen we gelijk reageren en verbeteracties in gang zetten’, aldus een medewerker. Zo werd een patiënt, die aangaf de wachtruimte als druk te ervaren, geïnformeerd over het gebruik van een prikkelarme ruimte.
Rijndam gaat de app dit jaar gefaseerd op alle afdelingen en locaties inzetten. De patiënttevredenheidsapplicatie vervangt daarbij het jaarlijkse papieren tevredenheidsonderzoek.