‘We zijn enorm blij met de ingebruikname van het nieuwe ecd, een resultaat van twee jaar hard werken’, vertelt Paul de la Chambre, bestuursvoorzitter bij ’s Heeren Loo. ‘Het biedt tientallen kansen voor een kwaliteitsslag in onze zorg. Door de bedrijfsbrede invoering werken we nu op een uniforme manier met uniforme procedures in de hele organisatie. Het ondersteunt het multidisciplinair samenwerken waardoor de zorg rondom onze cliënt beter wordt georganiseerd. Daarnaast bevordert mijnCaress ook de informatieoverdracht tussen de zorgverleners, de cliënt en zijn of haar vertegenwoordiger. Niet alleen de cliënt, maar ook zijn of haar vertegenwoordigers krijgen in de toekomst online toegang tot het ondersteuningsplan. Ouders kunnen dan bijvoorbeeld zelf zien hoe het met hun kind gaat en welke zorg wij bieden. mijnCaress draagt bij aan onze visie; het dichtbij en kleinschalig organiseren van de zorg.’
Slim en eenvoudig
‘De livegang van mijnCaress bij ’s Heeren Loo is de ontknoping van een intensieve samenwerking’, stelt Huub Deterd, directeur PinkRoccade Healthcare. ‘Hierbij zijn vijf verschillende systemen met eigen processen in acht maanden tijd gemigreerd naar een ecd met een werkwijze. Gezamenlijk maken we werkprocessen slimmer en eenvoudiger, door versneld te investeren in de ontwikkeling van mijnCaress. We leren in dit traject veel van elkaar en versterken elkaar over de as van onze eigen expertises. We werken gezamenlijk aan zorgverbetering en creëren hiermee dé standaard voor de Nederlandse gehandicaptenzorg.’