Verpleeghuisbewoners klagen bij IGZ over vieze maaltijden

De maaltijden in verpleeghuis Van Wijckerslooth in Oegstgeest zijn volgens de bewoners zo vies, dat daarover een klacht is ingediend bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ). Dat meldt Omroep West.
Verpleeghuisbewoners klagen bij IGZ over vieze maaltijden

Volgens de cliëntenraad wordt er al maanden over de kwaliteit van het eten geklaagd bij het bestuur van het verpleeghuis, maar is er nog niets met de klachten gedaan. De bewoners zouden nu zichtbaar afvallen.

Onderzoek

De woordvoerder van de organisatie laat weten dat de nieuwe bestuursvoorzitter Erna van der Pers zo snel mogelijk een onafhankelijke commissie gaat instellen om de klachten te onderzoeken.

Maatregelen

De afgelopen weken zouden er al maatregelen zijn genomen om de kwaliteit van de voeding te verbeteren. Wat die maatregelen precies inhouden, kan de woordvoerder niet zeggen. De zorgorganisatie hoopt binnen enkele weken een uitslag te hebben van het onderzoek. De woordvoerder benadrukt dat WWZ-Mariënstaete-Valent de klachten uitermate serieus neemt. Ook stelt hij dat Van der Pers wil dat de onderste steen boven komt. (Zorgvisie – Mark van Dorresteijn | Twitter)

Lees ook:

Thuiszorgorganisatie Thebe neemt ziekenhuiskeuken over

Zorgkeukens dicht: 55 banen op de tocht

‘Klagen over managers moet makkelijker’

Zorgvisie magazine

Interesse in meer achtergronden? Word nu abonnee van Zorgvisie.

3 REACTIES

  1. Lees alle reacties
  2. Onafhankelijke commissie! Belachelijk. Het eten kan morgen al beter zijn. het is te gek voor woorden dat het zover moet komen. De verzorgers die daar werken weten dat toch ook.Die hebben toch ook een verantwoording naar de clienten toe.En inderdaad onaangekondigd mee eten.Er moet veel meer onaangkondigd meegekeken worden in al die tehuizen op alle fronten.

  3. Over smaak valt niet te twisten. Als de klant het vies vindt, is het vies. Maar men is nog niet overal gewend klantgericht te denken in de zorg. Als de eigenaar van een restaurant van een klant te horen krijgt dat het eten vies is, gaat hij toch niet in discussie met de klant. Hij gaat praten met de kok!

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.