Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Verzekeraars maken fouten bij informeren klanten

Zorgverzekeraars geven steeds vaker onjuiste informatie als mensen vragen stellen over losse aanvullende verzekeringen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Erasmus Universiteit in opdracht van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF).

Uit het onderzoek blijkt dat vijftien zorgverzekeraars tegen hun klant zeiden dat als ze hun basisverzekering opzeggen, ook de aanvullende verzekering wordt beëindigd. Dat is verboden. Een jaar eerder maakten nog zes zorgverzekeraars deze fout. Overigens is het volgens de onderzoekers niet duidelijk of er opzet in het spel is.

Toeslag op premie

Verzekeraars mogen wel een toeslag op de premie van de aanvullende verzekering in rekening brengen als de basisverzekering wordt opgezegd. Vijf verzekeraars vragen een dergelijke toeslag, maar in vier van de vijf gevallen wist een medewerker van de klantenservice niet te vertellen hoe die was. Uit het vorige onderzoek bleek dat dat de opzegtermijn voor een aanvullende verzekering een probleem was. Inmiddels heeft nog maar een zorgverzekeraar een opzegtermijn van meer dan een maand, tegen negen in het vorige onderzoek. (ANP)

Lees ook:

Zorgverzekeraars willen hulpmiddelen regelen

Salland verzekeringen koopt zorg in Duitsland in

Klink bekijkt doorstart pgb in Zorgverzekeringswet

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.