‘Waardegedreven zorg is echt mijn thema’

Vandaag is Pieter de Bey begonnen als directeur van Santeon. Eerder hielp hij Santeon als adviseur om een interne continue verbetercyclus op te zetten. De afgelopen jaren hield hij zich voor de Boston Consulting Group intensief bezig met waardegedreven zorg en zorginkoop in de Verenigde Staten.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Pieter de Bey - Santeon Ziekenhuizen
Foto: Santeon
Premium

Van het opwindende New York

Premium

Wilt u dit artikel lezen?

Neem Zorgvisie.nl een maand gratis op proef. Na een maand stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online de artikelen uit het magazine lezen

Al abonnee? Log dan in

1 REACTIE

  1. Interessante ontwikkeling. Ook het Improvement Model gaat principieel uit van waarden gedreven zorg. Het begint bij de klantwaarden; wie is de persoon en mens achter de vraag van de patiënt/client/burger? En waarom en waartoe moet de zorg, behandeling of service leiden? Met behulp van het IM kan de te realiseren opdracht op klant niveau worden gekwantificeerd en gekwalificeerd. Mbv intelligente en valide ICT algoritmen wordt de te leveren inzet en uitkomsten ook op team- en organisatie niveau meetbaar en online inzichtelijk. De zorgprofessional en de bestuurder hebben op klantniveau het zelfde dashboard voor zich. Op deze manier ontstaat rust en cohesie. Ook de stakeholder kan inzage krijgen. Validiteit van de ICT zit hem in het geaccrediteerde kennismodel. De Raad voor Accreditatie toetst Stichting Beheer Improvement Model op navolgbaarheid van het kwaliteitsschema en de bijbehorende set aan indicatoren op uitkomsten. Mbt het meten van kwaliteitsindicatoren geldt dat die zoveel mogelijk gekoppeld zijn aan het methodische vak van de professional zelf, dus dichtbij bij de klant!

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.