Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Achmea start programma voor klanten Icare en Evean

Zorgverzekeraar Achmea gaat 220.000 klanten van Evean en Icare ondersteunen om gezond mogelijk te blijven. Achmea gaat dit doen door middel van een consultatiebureau voor senioren, een coachingsprogramma voor patiënten met hartproblemen en therapietrouwprogramma's.

Achmea wil zo de zorgkosten beheersen en de kwaliteit van zorg verbeteren. In Australië heeft het coachingsprogramma in vier jaar tijd geleid tot zestien procent minder ziekenhuisopnamen.

Gezondheidsprogramma

Achmea opent consultatiebureaus voor ouderen in Emmen, Hoogeveen, Lelystad, Zaandam en Zwolle waar per jaar 4000 bezoekers moeten komen. Daarnaast krijgen klanten van Evean en Icare die na een hartrevalidatie uit het ziekenhuis zijn ontslagen, zes maanden lang om de zes weken een telefonisch coachingsgesprek van een half uur. Om heropnames te voorkomen, wil Achmea deze mensen op deze manier begeleiden bij het nemen van medicatie. Ook start de zorgverzekeraar de Achmea Medicatie Check, waarbij de apotheker samen met de huisarts bekijkt of de medicatie nog klopt. Zo hoopt Achmea het risico op ziekenhuisopname door een verkeerde combinatie van geneesmiddelen, terug te brengen.

Icare en Evean

Het gezondheidsprogramma staat in beginsel alleen open voor klanten van Evean en Icare die bij Achmea verzekerd zijn. Achmea bekijkt hoe en wanneer het programma voor meerdere verzekerden beschikbaar kan komen. (Zorgvisie - Annelies Vermeulen)

Lees ook:

Achmea geeft Naviva kraamzorg meerjarencontract
Drentse zorginstellingen in beroep tegen Achmea
Kamer kritisch over Achmea

Administrator

Gerelateerde tags

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden