Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

ZorgVisie magazine, april 2006

jaargang 36 websites zorgorganisaties Virtueel contact houden met de klant Internet biedt nieuwe mogelijkheden om te communiceren met klanten. Zorgorganisaties laten daarbij veel kansen liggen. Deskundigen schetsen de impact van de digitale revolutie in de gezondheidszorg. En nemen acht websites van zorgorganisaties onder de loep.
ZorgVisie magazine, april 2006

interview john bergs
Niet bang voor kapitaalkrachtige klanten
Vitalis Zorggroep in Eindhoven onderneemt al jaren in de ouderenzorg. Een gesprek met bestuursvoorzitter John Bergs over slimme ideeën en passieve collega’s.


debat bekostiging
De AWBZ moet blijven
Zorgbestuurders Peter Nouwen en Artie Tuijn nemen het op voor de volksverzekering die volgens tegenstanders te duur en ineffectief is.


ondernemen rond het ziekenhuis
Houd greep op de specialist
Ondernemende specialisten brengen het ziekenhuis dynamiek, maar soms ook concurrentie. Hoe het mis ging bij de Tjongerschans in Heerenveen en hoe het beter kan.


kwaliteit van de zorg
Gehandicaptenzorg overtreedt moreel de wet
De verstandelijkgehandicaptenzorg schiet kwalitatief tekort. Zorgaanbieders negeren de wetten rond kwaliteit en inspraak, stelt kritische ouder Jacques Thomas.


gemeenten en de wmo
Stapje terug of zelf doen?
Gemeenten moeten hun rol bepalen in de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO). Onderzoekers van de Universiteit Tilburg schetsen drie scenario’s.


gezondheidszorg duitsland
Nederland exporteert zorgstelsel
De nieuwe Zorgverzekeringswet wekt bewondering over de grens. Nederland dient als lichtend voorbeeld in de Duitse discussie over de gezondheidszorg.


bekostiging medische zorg
Ziekenhuis met abonnees
Ziekenhuizen verschillen onderling sterk in de aard van hun zorgverlening. Dus moet ook de bekostiging verschillen, vindt Geert Blijham van UMC Utrecht.


reportage woonzorgzones
Het succes van Middelburg
Waar woonzorgzones doorgaans moeizaam tot stand komen, maakt Middelburg er vaart mee. Wat is het geheim van de Zeeuwen?


strategie verzekeraars
Zorgverzekeraars kiezen positie
In de strijd om de klant moeten zorgverzekeraars kiezen. Inzetten op de regio? Concurreren op prijs of op dienstverlening? De strategische keuzes van Agis, De Friesland en Univé.


kwesties
Kwestie: Opleiden of conditioneren


het goede voorbeeld
Ziekteverzuim in bedwang


onvoltooid verleden tijd
Talant ontsnapt uit rode cijfers


boeken
Recensie: Heelmeesters en boekhouders


toolkit
Doe het zelf: Besparen door slimmer te organiseren


Tamtam
Ziekenhuizen en specialisten harrewarren over macht


servicewijzer
agenda + colofon

Administrator

Gerelateerde tags

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden