Kwaliteit dwing je niet af met afvinklijstjes’

De afvinklijstjes van de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) belemmeren het leveren van liefdevolle zorg. Zorgbestuurders vinden dat zorgverleners meer ruimte moeten krijgen voor het geven van aandacht aan bewoners.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Handen_ThinkstockPhotos-128940273_450.jpg
'Het gaat in de ouderenzorg echt om aandacht

De afvinklijstjes van de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) staan het leveren van goede zorg in de weg. Dat betoogt zorgbestuurder Ruth Maas van Zorgcentra De Betuwe in een blog op de eigen website. Ze doet dat aan de hand van de casus van mevrouw Van Mourik, 89 jaar en dementerend. Zij is opgenomen in het verpleeghuis na een val in het eigen huis. In overleg met de familie is afgesproken dat ze in een laag-laag-bed zal slapen, een bed bijna op gelijk niveau met de vloer. Voor de zekerheid wordt er nog een valmat neergelegd. Mocht ze toch

1
85

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement. Al voor de prijs van 1 kop koffie per week (2,50 euro) kunt u onze premiumartikelen lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.

1 REACTIE

  1. Laat clientenraden een rol spelen bij het contact met de achterban! Het is hun primaire taak en bestaansrecht. Door samenwerking Cliëntenraad en Zorgorganisatie kunnen bestuur en management worden ontzien. Kwaliteit vanuit cliënten perspectief op voordracht van de cliëntenraad! De Gastvrijheidsbarometer van IFC Groep biedt hiervoor een mooie cliënt vriendelijke methode!

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.