Opvallend is dat het percentage bezoekers dat het Kwaliteitsvenster bekijkt en direct weer verlaat zeer laag is (11,8 procent). Dit betekent dat bijna 90 procent van de bezoekers doorklikt in het venster en dus veel interesse heeft om verder te lezen. Gemiddeld bekijkt de bezoeker vijf en een halve pagina en zit de bezoeker ruim drie minuten op de website. Ruim een kwart van de bezoekers heeft het Kwaliteitsvenster meer dan één keer bekeken. Uit analyse van de statistieken blijkt verder dat het thema patiëntervaring het best bekeken is, gevolgd door het werk van artsen en risicovolle operaties. Ook de pagina’s wachttijden en sterftecijfers zijn goed bezocht.
Amphia
Elout Vos, lid Directiecomité van het Amphia Ziekenhuis: ‘Het is heel mooi dat het Kwaliteitsvenster van ons ziekenhuis zo goed bezocht wordt. Wij promoten het initiatief van de NVZ actief onder onze patiënten en plukken daar nu dus de vruchten van. Wij zijn trots op de kwaliteit van zorg in Amphia en willen dat graag in maat en getal laten zien. Het Kwaliteitsvenster draagt daar voor een groot deel aan bij.’
Top 5 ziekenhuizen
1 | Amphia Ziekenhuis |
2 | Albert Schweitzer Ziekenhuis |
3 | Tergooi |
4 | Bernhoven |
5 | Máxima Medisch Centrum |

Kwaliteitsnormen
Om kwaliteit te garanderen stellen wetenschappelijke verenigingen kwaliteitsnormen op. Ziekenhuizen proberen hier zo goed mogelijk aan te voldoen, terwijl verzekeraars over hun schouders meekijken.