Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Herpositionering Philips

Beleid, management en politiek zijn de aandachtsgebieden van Eric Bassant. Voor Zorgvisie becommentarieert hij trends en thema's.
Elektronicaconcern Philips wil voortaan door het leven gaan als innovatief bedrijf dat toegevoegde waarde biedt aan mensen. 'Innovatie moet betekenisvol zijn voor mensen', aldus bestuursvoorzitter Frans van Houten woensdag tijdens de onthulling van het nieuwe bedrijfslogo. De slagzin 'Sense and simplicity' is vervangen door 'Innovation and you' en het oude Philips schild keert in aangepaste vorm terug als bedrijfslogo.
Herpositionering Philips
Foto: philips communications

‘De wereld verandert snel. Wij moeten veranderingen omarmen. Dit is een logische stap om mee te kunnen in de 21e eeuw’, aldus van Houten. Hij verwacht dat het nieuwe logo helpt om de groei van het bedrijf te versnellen. Philips bereikt nu 1,7 miljard klanten. Dat moeten er in 2025 3 miljard zijn. Het concern heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld van een consumentenbedrijf tot een bedrijf waarin producten voor de gezondheidszorg en wellness een steeds belangrijker rol spelen.

Hartbewakingsapparatuur

In Nederland levert het bedrijf MRI-scans en andere diagnostische apparatuur. Ook biedt Philips totale pakketten aan waarbij financiering, onderhoud en consulting worden geregeld. Van Houten kondigde aan dat dit jaar nieuwe hartbewakingsapparatuur beschikbaar zal komen voor Nederlandse ziekenhuizen. ‘Daardoor is het mogelijk om patiënten eerder over te brengen naar een andere afdeling. Dat kan besparingen opleveren’, aldus Van Houten. 

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.