Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Kika introduceert klantenkaart

Carina van Aartsen is redacteur bij Zorgvisie, Skipr en Qruxx. Ze schrijft over alle sectoren van de zorg, maar vooral over de ouderenzorg en eerste lijn. Omdat daar nu de grootste uitdagingen liggen: voor de zorg zelf maar ook voor de samenleving. Als aandachtsgebieden heeft zij de thema´s: governance, zorgverzekeraars en financiën.
Fondsenwerver wil spaarregeling met bedrijven opzetten om onderzoek naar kinderkanker te financieren.
Fotolia

De Stichting Kinderen Kankervrij zoekt verregaande samenwerking met het bedrijfsleven.

KiKa
De stichting wil onder andere een KiKa-klantenkaart te introduceren. Consumenten sparen met hun kaart bij aankoop van een product, en kunnen dit bedrag doneren aan het onderzoek naar en genezing van kinderen met kanker. Dat kondigt Frits Hirschstein, directeur en oprichter van KiKa, aan in een gesprek met het FD.

Prinses Máxima Centrum
Volgens Hirschstein is het geld hard nodig om de genezingskans van kinderen met kanker te verhogen naar 95 procent. Nu is dat nog 75 procent. KiKa steunt het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie in dit streven. KiKa laat weten een bedrag van bijna 7 miljoen euro te hebben gedondeerd voor de bouw van het centrum en 35,5 miljoen euro te hebben toegezegd voor de inrichting.

Dossier Concentratie en Netwerken
Concentreren of alleen verder? Voor die vraag staan veel zorginstellingen in deze onzekere tijden.
Lees meer >>

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.