Twee op de drie Nederlanders vinden dat de zorgsector de mogelijkheden van ICT en internet nog te weinig benut. Dat blijkt uit de Ernst & Young ICT Barometer.
Het Nederlandse publiek geeft de gezondheidszorg
U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan
Login of Maak een account aanHet Nederlandse publiek geeft de gezondheidszorg
BSL Media & Learning
Walmolen 1, 3994 DL Houten
Postbus 246, 3990 GA Houten
Opvallend is volgens Ernst & Young dat zorgaanbieders die goed scoren op het gebied van ICT-toepassingen, ook goed scoren op zorgkwaliteit, en vice versa. Grappig, dat bleek ook uit de millennium-onderzoeken (weet u het nog? De 99-code zou voor wereldwijde verlamming zorgen), die ik destijds voor de Inspectie deed. Degenen die het daar niet goed op orde hadden, stonden ook al onderaan de zorgkwaliteitslijstjes. Kennelijk hangen (de aansturing van)bedrijfsvoering en primair proces toch nauwer aan elkaar dan menigen ons willen doen geloven…
Het kan inderdaad een hele mooie aanvulling zijn op fysieke bezoeken en telefoontjes. Vervangen zal het fysiek bezoeken nooit echter als je in een derde van de contactmomenten dit digitaal zou kunnen doen dan heeft dit grote voordelen.
degenen die de zorg juist nodig hebben zijn niet ict-vaardig