Thuiszorg Groningen is niet de enige zorgorganisatie die het betaald voetbal sponsort. Ook het Albert Schweitzer ziekenhuis doet aan sponsoring. Het ziekenhuis is de shirtsponsor van voetbalclub Barendrecht.
Het ziekenhuis, met vestigingen in Dordt,
U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan
Login of Maak een account aanHet ziekenhuis, met vestigingen in Dordt,
BSL Media & Learning
Varrolaan 114, 3584 BW Utrecht
Postbus 246, 3990 GA Houten
We draaien de zaken even om:
AFC Ajax heeft naar mijn weten een sponsorbijdrage geleverd aan het VUMC voor inrichting van kinderkamers. Spelers komen op bezoek bij zieke (kinder)patiëntjes. Naar mijn bescheiden mening een fantastisch initiatief. Echter, niet iedereen is het hier mee eens. Waarom niet een ziekenhuis in Groningen bezoeken en/of een kamer aldaar inrichten. Daar zijn immers ook Ajaxsupporters te vinden (echt waar) die door betaling van bijv. hun seizoenskaart/merchandise een ziekenhuis ver weg in A-dam sponsoren.
Wat ik probeer te zeggen is dat een verhaal twee kanten heeft en dat je je beter kan focussen op “wat levert het voor mijn organisatie op” Sponsoractiviteiten zijn per definitie in de zorg niet slecht. Klein geheimpje: in zijn algmeenheid levert sponsoring geld op, anders zouden sponsoringsactiviteiten geen bestaansrecht hebben, echter bij deze specifieke casus gaan mijn wenkbrauwen ook fronsen.
Het is prima dat er gesponserd wordt zolang het maar betrekking heeft op de zorg. Ik kan me voorstellen dat term mean management sinds de marktwerking nog niet volledig is ingeburgerd bij zorgmanagement en bestuur maar de verantwoordelijken zou ik onmiddellijk van hun “taak” ontheffen(en dan niet met een jarenlange compensatie van euro 215000/j). Ik blijf me erover verbazen dat men dit zefs nog “durft” te beargumenteren. Het typeert onze “zorgelijke” management kwaliteit.
Al jaren geleden traden Zorgverzekeraars op als shirtsponsor bij profclubs. Daar heb ik geen politicus over gehoord, tewijl dat toch uit dezelfde (premie)ruif werd betaald.Ook bij sponsoren geldt de regel die bij elke kostenpost geldt, dat helder gemaakt moet kunnen worden wat het toevoegt aan de primaire doelstelling van de organisatie. Als dat kennelijk lukt bij bv. hogere beloningen irt. de Balkenendenorm of betalingen aan Leasebedrijven (citaat mw. Kramp) dan zal dat bij een sponsorproject ook wel lukken.
En Maxima PSV.
Waar zijn deze instellingen mee bezig.
Sponseren van voetbalclubs,
Bestuursleden met vorstelijke salarissen de laan uit en personeel wordt colectief ontslagen om minder kosten kosten te hebben.
Wanneer grijpt de minister/NZa of weet ik wie eens in op dit soort praktijken.
Het is en blijft gemeenschapsgeld.
@ Robert en Noudje
Niet kneuterig doen en dit is marktwerking roepen jullie : Als er maar iets van marktwerking had bestaan in de zorg dan was Thuiszorg Groningen gewoon failliet gegaan net als elk bedrijf die zijn broek niet op kan houden.Men had dan de stekker eruit getrokken en niet met kunst en vliegwerk en miljoenen subsidie dit bedrijf in de lucht gehouden . Vorige week is er nog een dure manager op non actief gezet door Mw Kramp persoonlijk, dat gaat ook weer een fikse afkoopsom kosten.
Jullie argumentatie marktwerking en concurrentie gaat hier helaas niet op. Mw Kramp haar argumentatie dat het niet ten koste gaat van de zorg evenmin, volgens mij krijgt TZG haar inkomsten uit de zorg, dus hoezo gaat het niet ten koste van de zorg?
80.000 euro daar kun je ruim 2200 uur zorg voor leveren, TZG ga eens doen waarvoor je er bent en laat je klanten lekker naar Studio Sport kijken op zondagavond.
Marktwerking in de zorg : RIP
De overheid wil marktwerking, de mensen willen keuze vrijheid, dan horen dit soort dingen erbij. Daarnaast is het volgens mij ook nog eens een maatschappelijk verantwoord doel en het bedrag behoorlijk beperkt voor een jaar lang attentiewaarde. leuk initiatief dus.
niet te kneuterig doen, ’n beetje advertentie kost al soms 30.000 euro er is veel concurrentie in de thuiszorgmarkt, dus ik kan me wel voorstellen dat men aan wat positievere naamsbekenheid wil werken.
het gaat hier slechts om €10.000 regulier PR budget, in de thuiszorg om €80.000 en dat bij een instelling die net (met hulp) het hoofd boven water heeft gehouden…
voor dat geld kan je een mooie auto voor kopen nog wel 2 ook nog of een aanbetaling voor je woning of inrichting voor een huis. of verpleeghuis die in deze tijd toch ook te wensen over laat.
Mag ik er op wijzen dat Barendrecht -zij het aardig gedoteerd- een amateurvoetbalvereniging is?
80.000 euro is wel 1 1/2 FTe op jaarbasis. Daar is hopeloos te kort aan door de bezuinigingen de laatste jaren. De maatschappij sponsort dus ongewild de voetballerij waar miljoenen wordt verdiend. Is dit marktwerking?