Focus op kwaliteiten en talenten, houd de doelgroep goed voor ogen, gebruik sociale media, en raadpleeg behandelaren, cliënten(raden), en patiëntverenigingen. Op die manier kunnen zorginstellingen de juiste mensen vinden voor cliëntparticipatie, stelt Nictiz in een recent onderzoeksrapport.
RAPPORTE-health-expertisecentrum Nictiz onderzocht in opdracht
Rapport informatie
- Rapport naam:
- Cliëntparticipatie bij innovatie in de GGZ
- Sector:
- GGZ
- Soort:
- Zorginhoudelijk
- Afkomst:
- Nictiz
- Auteur:
- Britt van Lettow, Michiel Faber
- Aantal pagina’s :
- 29
- Verschijningsdatum:
- 15 augustus 2019
- Link naar rapport:
- Cliëntparticipatie bij innovatie in de GGZ
- Samenvatting:
Cliëntparticipatie draagt bij aan de ontwikkeling en toepassing van digitale zorg en innovatie. In dit rapport wordt uiteengezet hoe dit in de praktijk in zijn werk gaat, welke rollen cliënten kunnen vervullen, welke werkvormen er zijn en hoe we kunnen leren van anderen in de ggz. Het is bedoeld voor iedereen die betrokken is bij de ontwikkeling en toepassing van innovatie en digitale zorg, zoals cliënten (vertegenwoordigers), zorgprofessionals, zorginstellingen, projectleiders, leveranciers en zorginkopers.