Zo vindt u de juiste mensen voor cliëntparticipatie

Focus op kwaliteiten en talenten, houd de doelgroep goed voor ogen, gebruik sociale media, en raadpleeg behandelaren, cliënten(raden), en patiëntverenigingen. Op die manier kunnen zorginstellingen de juiste mensen vinden voor cliëntparticipatie, stelt Nictiz in een recent onderzoeksrapport.
RAPPORT

E-health-expertisecentrum Nictiz onderzocht in opdracht

Premium

Wilt u dit artikel lezen?

U heeft helaas geen geldig abonnement op dit account. Neem een proefabonnement of sluit een abonnement af om dit artikel te kunnen lezen.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online de artikelen uit het magazine lezen

Al abonnee? Log dan in

Rapport informatie

Rapport naam:
Cliëntparticipatie bij innovatie in de GGZ
Sector:
GGZ
Soort:
Zorginhoudelijk
Afkomst:
Nictiz
Auteur:
Britt van Lettow, Michiel Faber
Aantal pagina’s:
29
Verschijningsdatum:
15 augustus 2019
Samenvatting:

Cliëntparticipatie draagt bij aan de ontwikkeling en toepassing van digitale zorg en innovatie. In dit rapport wordt uiteengezet hoe dit in de praktijk in zijn werk gaat, welke rollen cliënten kunnen vervullen, welke werkvormen er zijn en hoe we kunnen leren van anderen in de ggz. Het is bedoeld voor iedereen die betrokken is bij de ontwikkeling en toepassing van innovatie en digitale zorg, zoals cliënten (vertegenwoordigers), zorgprofessionals, zorginstellingen, projectleiders, leveranciers en zorginkopers.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.