Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

‘Stunten met ooglaseren heel onverstandig’

‘Alleen vandaag geldig, ooglaser-behandeling met 54 procent korting.’ Dit soort aanbiedingen, zoals maandag wordt gedaan via internetbedrijf Groupon, zijn een doorn in het oog van de Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC).
'Stunten met ooglaseren heel onverstandig'

Dit jaar nog scherpte de vereniging de eigen regels aan voor reclame voor esthetische chirurgie. ‘Maar tegen beroepsgroepen die wel in de cosmetische sector werken maar geen lid van ons zijn, kunnen wij niets beginnen’, zegt NVPC-voorzitter René van der Hulst.

Striktere regels

Hij pleit al langer voor veel striktere regels rond reclame voor cosmetische ingrepen. ‘Het moet een weloverwogen keuze zijn, niet iets wat je impulsief beslist omdat je korting krijgt.’ Dat die regels er nog niet zijn, ligt volgens hem aan de trage overheid. ‘Het ministerie van VWS moet hier beleid op maken, maar ze zijn daar niet zo snel.’

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.