Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties1

‘Verhalen vertellen meer over kwaliteit dan cijfers’

Philip van de Poel
Redacteur Zorgmanagement
Verhalen van bewoners en medewerkers zeggen vaak meer over de kwaliteit dan harde parameters en indicatoren. Dat stelt oud-zorgbestuurder Laurent de Vries. ‘Je komt bij gepersonaliseerde gezondheidszorg niet weg met die algemene kwaliteitsindicatoren, want dan ben je per definitie met middelmaat bezig. In onze reisgids voor toezichthouders stellen we dan ook: n=1.’
Laurent de Vries: 'Maak de minister bestuurlijk verantwoordelijk voor infectieziektebestrijding en laat de financiering van GGD'en via VWS lopen.'
Premium

Hoe kunnen raden van toezicht

Premium

Wilt u dit artikel lezen?

Neem Zorgvisie.nl een maand gratis op proef. Na een maand stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle artikelen lezen
  • Dagelijks de Zorgvisie nieuwsbrief

Al abonnee? Log dan in

1 REACTIE

  1. Techniek (gespreksvoering, lijstjes vinken of documentatie-onderzoek) moet niet worden verward met inhoud, zeker niet bij (een Raad van ) toezicht. n=1 zegt niet zoveel over N-1, nietwaar? Zie ook het artikel in Skipr https://www.skipr.nl/nieuws/data-delen-zet-verpleeghuis-scherper-in-de-kijker/ : ‘…bij uitblijven van data krijgt individuele casuïstiek onevenredig veel aandacht, “waarbij incidenten worden uitvergroot en mensen teruggrijpen op subjectieve waardeoordelen. Oftewel: zonder data gaan incidenten het beeld bepalen.”

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.