Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties1

Wkkgz: negen aanbevelingen voor zorgaanbieders en geschilleninstanties

Redacteur Zorgvisie en Skipr.
Zorgaanbieders bieden te weinig ruimte voor de dialoog en een leercultuur bij een klachtbehandeling. Ook krijgt de onderzoeksplicht te weinig aandacht. Dat blijkt uit het eindrapport geschilleninstanties Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) dat in opdracht van het ministerie van VWS is uitgevoerd.
Beeld: © iNueng / Getty Images / iStock

De Wkkgz focust meer dan haar

Premium

Wilt u dit artikel lezen?


    Al abonnee? Log dan in

    1 REACTIE

    1. Cliëntenraden hebben een belangrijke rol. Zij hebben Instemmingsrecht op de klachtenregeling en op de benoeming van de klachtenfunctionaris. Maar vooral moeten zij vinger aan de pols houden en de organisatie adviseren over- en helpen bij- de begrijpelijkheid, duidelijkheid, toegankelijkheid etc. van de klachtenregeling en van de klachten en geschillen procedure voor cliënten.

    Geef uw reactie

    Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.