Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties1

Antonius Ziekenhuis neemt CS-EZIS.Net in gebruik

Mark van Dorresteijn
Het Antonius Ziekenhuis Sneek-Emmeloord heeft half december een nieuw computersysteem in gebruik genomen, het CS-EZIS.Net van ChipSoft. Hiermee is het ziekenhuis de komende jaren verzekerd van een toekomstbestendig systeem.
Antonius Ziekenhuis neemt CS-EZIS.Net in gebruik

“Dit systeem ondersteunt onze ambities”, stelt Wouter van der Kam, bestuursvoorzitter van het ziekenhuis. “Het maakt het makkelijker om optimale zorg te leveren in de totale keten, op basis van de zorgvraag van patiënten. Daarmee versterkt het onze positie als meest patiëntvriendelijke ziekenhuis van Nederland.”

Ziekenhuisbrede dossiervoering en medicatieuitwisseling

Het ziekenhuis werkt onder andere met een basisdossier. Patiëntgegevens zijn hierdoor meteen toegankelijk voor verschillende specialismen en afdelingen. Ook het voorschrijven, uitzetten en toedienen van medicatie wordt door het systeem gefaciliteerd. Het ziekenhuis heeft hierdoor op ieder moment een uitstekend beeld van het medicatiegebruik en de medicatiehistorie van de patiënten. De koppeling met de thuisapotheek verbetert bovendien de medicatie-uitwisseling tussen zorgverleners in en buiten het ziekenhuis.

Platform voor patiënten

Om ervoor te zorgen dat zorgverleners, zoals bijvoorbeeld huisartsen, en patiënten ook buiten de ziekenhuismuren toegang krijgen tot delen van het systeem, neemt het Antonius Ziekenhuis in de loop van 2012 de webapplicatie van ChipSoft in gebruik. Van der Kam: “Daarmee leggen we de basis voor e-health, dus zorgverlening en communicatie tussen patiënt en behandelaar via nieuwe media. Met de uitrol van dit zorgportaal bieden we zorgverleners en patiënten vanaf medio volgend jaar een online platform voor het maken van afspraken, het inzien van het patiëntendossier en communicatie tussen arts en patiënt, zoals het afnemen van anamneses en andere vragenlijsten.” (ICTzorg)

1 REACTIE

  1. Dat was hard nodig. Onlangs is mijn vader daar opgenomen. De verpleegkundigen noteerden alles op briefjes, de ene wist niet wat de andere beloofd had, wie te contacten vna de familie, wat de medicatie was, er was geen communicatie met de arts zodat afspraken niet duidelijk waren, er moest heen-enweer gebeld worden naar een andere afdeling als daar informatie van nodig was, etc.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.