Bruikbaarheid mystery guests in de zorg valt tegen

De inzet van mystery guests in de ouderenzorg en de ggz levert minder relevante informatie op dan verwacht. Dat is de conclusie van een rapport van het Instituut Beleid & Management Gezondheidszorg (iBMG) van de Erasmus universiteit in opdracht van het ministerie van VWS.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Bruikbaarheid mystery guests in de zorg valt tegen
Premium

Naar analogie van de ‘mystery

Premium

Wilt u dit artikel lezen?

Neem Zorgvisie.nl een maand gratis op proef. Na een maand stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online de artikelen uit het magazine lezen

Al abonnee? Log dan in

1 REACTIE

  1. Wat een slim onderzoek , zeker opgezet door een ervaringsdeskundige ? De mysterygast zou zich als PATIËNT moeten laten opnemen ,maar zeker in deze hete dagen kan het van zijn of haar (im)mobiliteit afhangen of hij of zij na een week niet ….. ondervoed , gedehydrateerd, en met rauwe billen en een urineweginfectie weer op kan stappen. Een cameraatje en of microfoontje zal wel effectief zijn, maar ja dan komt de waarheid aan het licht en is geen pet of doofpot groot genoeg ? ? Met de zieke ziekenhuizen en andere tobbestuurde instellingen gaat de tot de markt gedwongen ZORG met ambtelijke snelheid en zekerheid ook ‘marktconform’ ….FAILLIET. ? ?

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.