Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties1

DBC-Onderhoud publiceert klanttevredenheidsonderzoek

De tevredenheid over de dienstverlening van DBC-Onderhoud is het afgelopen jaar toegenomen. Dit blijkt uit een onderzoek dat DBC-Onderhoud dit jaar heeft laten uitvoeren onder 1000 klanten. De ondervraagde ziekenhuizen geven DBC-Onderhoud een 7- voor algemene tevredenheid.
DBC-Onderhoud publiceert klanttevredenheidsonderzoek
Foto: 123 RF

De gebruikers van de DBC-Onderhoud portal willen nog een aantal dingen verbeterd zien, zo blijkt uit het onderzoek. Met name in de informatievoorziening. Meer dan de helft van de ziekenhuizen heeft behoefte aan meer structuur op de website. De website is informatief, maar de  indeling vindt de gebruiker niet altijd logisch en de zoekfunctie kan beter. Ook ten aanzien van de praktische toepasbaarheid voor de eigen organisatie van de informatie van de website, de leergangen en de helpdesk wordt meer verwacht. Daarnaast willen de klanten van DBC-Onderhoud graag sneller op de hoogte gehouden worden over de voortgang en afhandeling van wijzigingsverzoeken.


Website verbeteren

Dorien Vach, manager Klant Contact Centrum van DBC-Onderhoud over de resultaten: ‘We zijn hard aan de slag om onze informatie beter aan te laten sluiten op de wensen en behoeften van de klant. We starten nu een websiteonderzoek hoe we onze site nog verder kunnen optimaliseren, naast de verbeteringen die we nu al hebben doorgevoerd. Ook ontwikkelen we steeds meer informatieproducten die gebruikt kunnen worden op instellingsniveau. Daarbij organiseren we regelmatig op regionaal niveau  informatiebijeenkomsten. Dat geeft de mogelijk voor ziekenhuizen in een regio om onderling ervaringen te delen en te bespreken met onze DBC-experts. En het geeft onze helpdesk meer inzicht in hoe we gerichter bij vragen van zorginstellingen kunnen helpen.’


Waardevolle input

‘De uitkomsten van het onderzoek geven waardevolle input voor verdere verbetering van de dienstverlening’, schrijft DBC-onderhoud. ‘Zo wordt er hard gewerkt aan verbeteringen voor de bezoekers van de website. Inmiddels is de navigatiefunctie aangepast en is er een up-to-date overzicht van de wijzigingsverzoeken beschikbaar. Ook wordt het makkelijker om een wijziging- of innovatieverzoek in te dienen.’

1 REACTIE

  1. Too little too late? DBC Onderhoud toonde zich nooit gevoelig voor de kritiek van klanten, en nu DBC Onderhoud deels wordt overgenomen door NZa en deels zelfstandig verder moet, wordt dat laatste deel gevoelig voor de wensen van klanten. Als het aan die klanten ligt dan zal benodigde consultancy elders worden betrokken.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.