IJsselland kiest epd HiX van ChipSoft

Het IJsselland Ziekenhuis in Capelle aan de IJssel heeft het epd HiX in gebruik genomen van softwareleverancier ChipSoft.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
ict-ziekenhuizen-benchmark
Foto: iStock

Het IJsselland Ziekenhuis zegt op het platform QruxxTech door de ingebruikname van HiX klaar te zijn voor een toekomst met meer regionale samenwerking en patiëntparticipatie. ‘Het was een omvangrijke operatie waaraan met meer dan driehonderd mensen anderhalf jaar lang is gewerkt’, aldus Jules de Vet, lid van de raad van bestuur. ‘Met de ingebruikname van HiX zetten wij een grote stap richting de toekomst. Het digitaal registreren van alle patiëntgerelateerde informatie maakt de zorg efficiënter, kwalitatief beter en absoluut veiliger.’

IJsselland en de regio

Het IJsselland Ziekenhuis is een algemeen regionaal ziekenhuis dat nauw samenwerkt met andere zorginstellingen in de regio Rotterdam. Het ziekenhuis heeft een polikliniek in Rotterdam Nesselande en een polikliniek in Krimpen aan den IJssel.

Ook verzorgt het IJsselland Ziekenhuis voor zes specialismen de poliklinische zorg in de Havenpolikliniek in Rotterdam Centrum. Het feit dat de meeste andere ziekenhuizen in de regio Rotterdam eveneens met HiX werken, is daarom een groot voordeel, aldus het IJsselland Ziekenhuis.

Marktpositie ChipSoft

De ingebruikname van HiX door het IJsselland Ziekenhuis verstevigt verder de marktpositie van leverancier ChipSoft op de Nederlandse markt voor ziekenhuis-epd’s. Het Nederlandse ChipSoft is al geruime tijd de grootste leverancier. Het Amerikaanse Epic is een goede tweede.
De marktpositie van de grote epd-leveranciers roept ook vragen op. GroenLinks-Kamerlid Corinne Ellemeet stipte onlangs in een verzoek aan minister Bruins de hoge winsten aan die de epd-leveranciers maken.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.