Datamining is het nieuwe licht

Philips heeft een grote ambitie: het leven van drie miljard mensen verbeteren binnen het zogenoemde Health Continuum. Daarom wil Philips om te beginnen, uitgroeien tot dé dataprovider van Nederland.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Henk Valk, Philips
Foto: Philips

Wereldwijd azen veel bedrijven op gezondheidsdata; ook Philips probeert een plek te veroveren. Sinds de verkoop van de licht- en audio/videotak richt het bedrijf zich volledig op de medische/gezondheidssector. CEO Philips Benelux, Henk Valk: ‘Wij hebben een unieke positie. We hebben kennis over consumenten en we zitten diep in de healthcare-wereld. Daarbij hebben we een enorme ervaring met het analyseren van grote hoeveelheden data die in platforms bij elkaar worden gebracht. Er is momenteel zoveel in ontwikkeling dat geen enkele partij de hele markt kan beheersen. Ook de Amerikaanse techreuzen kunnen dat niet alleen. Wij hebben absoluut niet de behoefte

0
112

Wilt u onbeperkt toegang tot de Zorgvisie magazine artikelen?

De Zorgvisie magazine artikelen zijn exclusief voor onze Zorgvisie Professional abonnees. Deze abonnees ontvangen 12x per jaar een print exemplaar van Zorgvisie magazine en hebben volledig en onbeperkt toegang tot de gehele website, inclusief het digitale archief van de printexemplaren van Zorgvisie magazine.

Hebt u een Zorgvisie Compact abonnement en wilt u ook alle magazine artikelen lezen? Dat kan, sluit dan uw abonnement over naar een Zorgvisie Professional abonnement.

Heeft u al een Zorgvisie Professional abonnement? Log dan hier in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.