De drie patiënten die zich hebben gemeld werden ongerust nadat de Inspectie voor de Gezondheidszorg bekendmaakte dat zij de operatiekamers van het ziekenhuis onder verscherpt toezicht heeft gesteld. De veiligheid van patiënten was onvoldoende gegarandeerd doordat niet werd voldaan aan veiligheidsnormen en richtlijnen, zo concludeerde de inspectie.
In gesprek met betrokkenen
“We zullen vervolgens in gesprek gaan met de betrokkenen en er alles aan doen om per individueel geval tot een oplossing te komen”, stelt woordvoerder Maarten ten Voorde in het dagblad. Eerder maakte voorzitter Henri Janssen van de raad van bestuur al duidelijk dat hem er veel aan gelegen is onrust onder patiënten weg te nemen en eventuele klachten uit de wereld te helpen. Volgens de bestuurder heeft het SKB een laagdrempelige klachtenprocedure.
Klachten
Zo zijn er een speciale klachtenfunctionaris en een klachtencommissie. “Op onze website staat helder uitgelegd hoe de procedure werkt”, vervolgt de woordvoerder. “Mensen mogen natuurlijk ook altijd bellen. De klachtenfunctionaris kan een gesprek regelen met de betrokken medewerker. Dat werkt in veel gevallen al verhelderend. Soms levert zo’n gesprek niet het gewenste resultaat op en soms willen patiënten geen gesprek. Dan is het indienen van een klacht uiteraard ook mogelijk.” (Zorgvisie – Mark van Dorresteijn | Twitter)
Inspectie plaatst OK’s Winterswijk onder toezicht
Zeventig banen weg bij ziekenhuis Winterswijk
Zorgvisie magazine
Interesse in meer achtergronden? Word nu abonnee van Zorgvisie.