Gemeenten hebben voldoende informatie om met de Wmo aan de slag te gaan. Dat zegt staatssecretaris Martin van Rijn van VWS. De oppositie is verre van overtuigd.
Twintig nieuwe Kamerleden telt de vaste commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport, bovenop de dertien Kamerleden die in deze commissie al langer het beleid van VWS controleren. Zorgvisie is benieuwd naar wat de nieuwe VWS-Kamerleden belangrijk vinden en geeft hen de kans om zich te voor te stellen. De tweede in deze serie is Wieke Paulusma, Kamerlid namens D66.
De Europese Unie heeft Keer Diabetes2 Om officieel erkend als eerste en enige leefstijlbehandeling voor diabetespatiënten. Toch zijn er nog diverse hobbels te nemen om de behandeling in de reguliere zorg op te nemen.
2 REACTIES
Zoals ik al eerder schreef is er iets fundamenteels fout met dit kabinetsplan, qua vorm, tijdspad en budget.
Rapporten/adviezen van het Sociaal-Cultureel Planbureau, de Raad voor de Volksgezondheid & Zorg, en de Raad voor de Leefomgeving & Infrastructuur laten zien dat het kabinetsbeleid fout is, dat zal resulteren in een afkalving van de ouderenzorg.
Zeker als men in ogenschouw neemt dat per 1-1-2014 het recht op een plaats in een verzorgingshuis is afgeschaft voor ouderen met een ZZP 3-indicatie. Tezamen met de overheveling per 1-1-2015 geeft dat een enorm stapelingseffect. En dan is het overhevelingsplan ook nog eens gebrekkig.
Overheveling van de ouderenzorg kan op zich goed uitpakken, maar het zou daarvoor in een significant andere vorm gegoten moeten, met een wezenlijk langer tijdspad en een ander budget. En het ZZP 3-recht dient hersteld te worden, want het is helemaal niet nodig om dat af te schaffen. Zie voor de details en een decentralisatieplan dat wel voldoet aan de in de rapporten (impliciet of expliciet) gestelde voorwaarden, http://bit.ly/1d9FqjQ (eigen site).
Wat hier gebeurt is heel erg voor alle mensen in Nederland
Het wordt een enorme puinhoop 403 gemeenten / 43 WMO regios die allemaal eigen regeltjes, tarieven, contracteringsvormen , eigen ict systemen gaan invoeren , met 10 tot 15 keer zoveel overhead
Laat aub de Staats VWS inzien dat hij niet door moet drukken in zijn onuitvoerbaar beled maar luistert naar de praktische onmogelijkheden en enorme gevolgen voor de clienten
Zoals ik al eerder schreef is er iets fundamenteels fout met dit kabinetsplan, qua vorm, tijdspad en budget.
Rapporten/adviezen van het Sociaal-Cultureel Planbureau, de Raad voor de Volksgezondheid & Zorg, en de Raad voor de Leefomgeving & Infrastructuur laten zien dat het kabinetsbeleid fout is, dat zal resulteren in een afkalving van de ouderenzorg.
Zeker als men in ogenschouw neemt dat per 1-1-2014 het recht op een plaats in een verzorgingshuis is afgeschaft voor ouderen met een ZZP 3-indicatie. Tezamen met de overheveling per 1-1-2015 geeft dat een enorm stapelingseffect. En dan is het overhevelingsplan ook nog eens gebrekkig.
Overheveling van de ouderenzorg kan op zich goed uitpakken, maar het zou daarvoor in een significant andere vorm gegoten moeten, met een wezenlijk langer tijdspad en een ander budget. En het ZZP 3-recht dient hersteld te worden, want het is helemaal niet nodig om dat af te schaffen. Zie voor de details en een decentralisatieplan dat wel voldoet aan de in de rapporten (impliciet of expliciet) gestelde voorwaarden, http://bit.ly/1d9FqjQ (eigen site).
Wat hier gebeurt is heel erg voor alle mensen in Nederland
Het wordt een enorme puinhoop 403 gemeenten / 43 WMO regios die allemaal eigen regeltjes, tarieven, contracteringsvormen , eigen ict systemen gaan invoeren , met 10 tot 15 keer zoveel overhead
Laat aub de Staats VWS inzien dat hij niet door moet drukken in zijn onuitvoerbaar beled maar luistert naar de praktische onmogelijkheden en enorme gevolgen voor de clienten