Het merk ‘Zuster Anne’ moet staan voor herkenbaarheid en bereikbaarheid, laat directeur Paul van Weezepoel blijven. “Mensen weten vaak helemaal niet ze kunnen kiezen tussen thuiszorgorganisaties. Onze naam moet dezelfde perceptie krijgen als bijvoorbeeld AH.”
Innovatie en marketing
De 31 thuiszorgorganisaties krijgen vanaf 26 september een gezamenlijk telefoonnummer. Ook doen ze marketing en innovatie samen. De organisaties behouden wel hun eigen identiteit, want in de regio gebruiken ze hun eigen naam. Voor innovatie is Zuster Anne in gesprek met Philips medical systems. “Innovatie loopt vaak vast omdat lokale thuiszorgorganisaties te klein zijn. Wij kunnen nieuwe technieken landelijk uitrollen en zijn daardoor een interessante partij.”
Marktaandeel
De aangesloten organisaties hebben samen een marktaandeel van vijf procent. Gemiddeld hebben ze zo’n 500 medewerkers. Van de 31 zijn 28 lid van de brancheorganisatie BTN. Tot de grotere behoren VDA Thuiszorg (Brabant) en Samen Zorg (Groningen en Friesland). Ook drie ActiZ-leden doen mee, onder meer Corbis Plus (Noord-Holland) en Groene Kruis (Limburg) worden. (ZorgVisie – Bart Kiers)