Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

ZorgVisie Magazine, marketing special

juni , jaargang 36 interview roland van kralingen 6 Hoed u voor snelle marketeers Marketing en reclameliggen gevoelig in de zorg. Kenner Roland van Kralingen waarschuwt voor het gevaar van loze kreten. ‘Het gaat om publieke middelen en daar zal de burger altijd erg kritisch naar kijken.’ Zijn advies: houd de marketing dicht bij de raad van bestuur.
ZorgVisie Magazine, marketing special

franchiseformules
9 Landelijke zorgmerken in opmars
Bekend zijn in heel Nederland en toch klein blijven. Dat is het idee van drie nieuwe samenwerkingsverbanden in de gezondheidszorg: PsyQ, Corona Wonen en Zuster Anne.


lowbudget marketing
12 Goede raad is niet duur
Een sterk merk maken opbouwen hoeft helemaal niet veel geld te kosten. Adviseur Bram den Engelsen geeft veertien budgetvriendelijke marketingtips.


reportage marketingcursus
20 Op de klant af
Nieuwe markten aanboren, hoe doe je dat? Tien managers buigen zich over de beginselen der zorgmarketing. ‘De concurrentie komt eraan, we zitten met drie ziekenhuizen bij elkaar, dus wij moeten ons beter positioneren.’


opinie zorgreclame
27 Niet overdrijven, graag
Dure advertentiecampagnes slorpen geld op dat bedoeld is voor zorgverlening. Bovendien sorteren ze weinig effect. Thuiszorgbestuurder Gerard Tanke pleit dan ook voor matiging, desnoods af te dwingen door de overheid.


kwesties
Denken in doelgroepen


servicewijzer, colofon


Naar online special

Administrator

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden