Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

NewHealth Collective start met eHealth Warenhuis

Mark van Dorresteijn
Parnassia Groep heeft samen met Pangaea Internet Marketing het eHealth Warenhuis gelanceerd. Zij doen dat in een joint venture onder de name NewHealth Collective.
NewHealth Collective start met eHealth Warenhuis
Foto: ANP

Het warenhuis is een softwareplatform dat de zorgbedrijven van de Parnassia Groep gebruiken voor online hulp. Het software platform wordt inmiddels ook gebruikt door Indigo, een grote groep samenwerkende ggz-instellingen in Nederland. Daardoor bereikt de startup direct bij de start al een aanzienlijk marktaandeel. Parnassia Groep en Pangaea werken sinds 2006 samen aan het ontwikkelen het platform.

Indigo

Voor de ggz-instellingen van Indigo is online hulp een belangrijk onderdeel van de behandeling. De keuze voor het eHealth Warenhuis van NewHealth Collective helpt de Indigo haar cliënten goed en kostenefficiënt behandelen. In praktijk betekent dit dat voor vrijwel alle cliënten een persoonlijke pagina wordt aangemaakt. Via die persoonlijke pagina legt de cliënt contact met de hulpverlener, kan hij/zij vragenlijsten invullen en online hulpmodules volgen. Het bieden van online hulp past in de filosofie van stepped care, waarbij Indigo altijd start met de lichtst mogelijke behandeling, en alleen indien nodig andere zorg biedt of doorverwijst naar de tweedelijnszorg.

Collectief

Het platform is ook beschikbaar voor andere zorgaanbieders. Frank Verhoef, directeur van NewHealth Collective: ‘Met ons initiatief stimuleren we de collectieve innovatiekracht in de zorg. We werken op deze manier samen met huidige en nieuwe klanten aan oplossingen die leiden tot betaalbare en effectieve zorg.’ Zorgaanbieders die het platform gebruiken, kunnen hun online hulpmodules aan elkaar beschikbaar stellen waardoor ze gezamenlijk continu de kwaliteit van de modules verbeteren. Tevens behouden zorgaanbieders de mogelijkheid om maatwerk te bieden.

Doorbraak

De inzet van online hulp is een speerpunt in het beleid van overheid en verzekeraars om de snel oplopende kosten in de gezondheidszorg te beheersen. Inmiddels hebben zo’n 35.000 patiënten via het warenhuis toegang tot online hulp gekregen.’Door ons platform open te stellen voor andere zorgaanbieders streven we naar een doorbraak van e-health. In eerste instantie doen we dit in Nederland, maar onze ambitie reikt verder’, stelt Verhoef.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.