Spanning tussen banken en zorginstellingen neemt toe

Dat voorziet ABN AMRO die vandaag zijn ‘Visie op healthcare 2014’ publiceert. De bank sluit niet uit leningen te gaan opeisen.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
ANP/Lex van Lieshout
ANP/Lex van Lieshout

Door de bezuinigingen in de zorg vinden enorme verschuivingen plaats in de bekostiging. Die brengen onzekerheid met zich mee, zo staat in het rapport te lezen.

Spanningen

ABN AMRO voorziet dat de spanning tussen banken en zorginstellingen zal toenemen. De grote invloed van de zorgverzekeraars en de overheid op de zorgvraag botst met de langetermijnbelangen en zekerheden die banken wensen, zo stelt ABN AMRO. Banken zijn gebaat bij een stabiele omgeving, omdat de investeringen vaak een langetermijnhorizon kennen.

Care

Sectorbanker Healthcare Anja van Balen verwacht dat in de care de spanningen zullen oplopen als gevolg van bijvoorbeeld het scheiden van

3
33

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement. Al voor de prijs van 1 kop koffie per week (2,50 euro) kunt u onze premiumartikelen lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.

3 REACTIES

  1. De patient wordt hier de dupe van. vb. Vanwege hartritmestoornis stelt cardioloog holt event voor. Hij informeert mij wel na te vragen bij de zorgverzekeraar of ik hiervoor verzekert ben! Mijn vraag gesteld aan de zorgverzekeraar,antwoord in onbegrijpelijke mail. Tel. contact levert op, dat ik bij het zkh. het dbc nummer moet opvragen. Er ontstaat een kleine discussie of ik als patient dit moet navragen, bij alle onderzoeken of activiteiten in een ziekenhuis, Ja is het antwoord. Ik het ziekenhuis gebeld. De poli weet dit niet en verbind mij door met de zorgadministratie. Nadat de medewerker vraagt het woord te spellen zegt ze aan mij later terug te bellen, omdat ze dit niet weet. Ik wacht nog op dit telefoontje.
    Dit gaat wel erg ver, en ik vind het bijna verwerpelijk. Dat de patient zelf verantwoordelijk is zich te informeren over vergoedingen etc is een goede zaak, maar dit gaat wel erg ver. wat betekend dit voor een zorgadministratie / meer personeel om de klantenvragen te beantwoorden, kosten verhogend, inbreuk in primaire taak nl adm van zkh. en afspraken verzetten, onzekerheden, Dit gaat ten koste van de directe patienten, en is voor de patient een extra financiele belasting ) tel. kosten etc.
    Schippers is goed in stellingen innemen en besluiten doorvoeren, maar overziet ze de consequenties ook……..ik denk het niet. ze maakt veel inefficient en niet werkbaar, en dus is het verslechtering van ons gezondheidszorg stelsel.

  2. Lees alle reacties

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.