Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties5

In 2015 meer dbc’s, hogere omzet ziekenhuizen

Carina van Aartsen is redacteur bij Zorgvisie, Skipr en Qruxx. Ze schrijft over alle sectoren van de zorg, maar vooral over de ouderenzorg en eerste lijn. Omdat daar nu de grootste uitdagingen liggen: voor de zorg zelf maar ook voor de samenleving. Als aandachtsgebieden heeft zij de thema´s: governance, zorgverzekeraars en financiën.
Bart Kiers schrijft zowel over cure als care. Zijn aandachtsvelden zijn de ziekenhuizen, medisch specialisten, wijkverpleging en ouderenzorg.
Het verkorten van de doorlooptijden van dbc’s kan leiden tot een omzetstijging van 600 miljoen euro als ziekenhuizen en zorgverzekeraars de tarieven niet aanpassen. DBC Onderhoud informeert partijen hoe ze extra uitgaven kunnen voorkomen.
In 2015 meer dbc’s
Foto: ANP/Koen Suyk
Premium

Volgend jaar komen er ongeveer

Premium

Wilt u dit artikel lezen?


    Al abonnee? Log dan in

    Carina van Aartsen is redacteur bij Zorgvisie, Skipr en Qruxx. Ze schrijft over alle sectoren van de zorg, maar vooral over de ouderenzorg en eerste lijn. Omdat daar nu de grootste uitdagingen liggen: voor de zorg zelf maar ook voor de samenleving. Als aandachtsgebieden heeft zij de thema´s: governance, zorgverzekeraars en financiën.
    Bart Kiers schrijft zowel over cure als care. Zijn aandachtsvelden zijn de ziekenhuizen, medisch specialisten, wijkverpleging en ouderenzorg.

    5 REACTIES

    1. Lees alle reacties
    2. DBC’s is raar bekostingssysteem. Hoe korter de patient bij de medisch specialist ziekenhuis komt. Des te hoger is tarief per uur. Deze rekenmethode is de ervenis van Min. KLINK. Deze mijnheer maak nu deel uit van het commisariaat VGZ.

    3. De nuance is dat het om een eenmalig effect gaat. Blijkbaar is in het verleden met de invoering van de DBC de omzet naar achteren geschoven en heeft men minder omzet genomen en dat wordt dan nu gecorrigeerd.
      Berichtgeving mag wel wat genuanceerder……..

    4. Wat een onzin! Waarom moet de prijs per product aangepast worden? Het product veranderd toch niet, alleen de periode waarna afgerekend mag worden. Waarom moeten ziekenhuizen en dokters deze administratieve handeling betalen? De verzekeraars hebben voor miljarden euro’s geld op de planken liggen die stof liggen te verzamelen. Laten ze die inzetten

    Geef uw reactie

    Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.