Philips maakt big-data-strategie bekend op Himss

In aanloop naar de grote Himss-zorgtechnologiebeurs komend weekend in Las Vegas maakt Philips vandaag een aantal nieuwe health-technologyproducten bekend. Opvallend is de keuze van het technologieconcern voor het verzamelen, analyseren en toepassen van big data.
philipsgebouw.jpg

Volgens CEO Frans van Houten richt Philips zich steeds meer op de zorgconsument in plaats van ‘alleen’ op de zorginstelling. ‘Het draait allang niet meer enkel en alleen om de curatieve behandeling en alles wat er in het ziekenhuis gebeurt. Het gaat steeds meer om het gezond houden van mensen thuis, bijvoorbeeld door ze te monitoren en preventief te behandelen zodat ze juist uit het ziekenhuis weg blijven. Ik noem ons programma CareSage voor voorspellende data-analyses. We promoten value-based healthcare en willen zorguitkomsten verbeteren en de maatschappelijke kosten verlagen. Hiervoor is het goed ontsluiten, transparant maken en analyseren van data

0
34

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.