Zorginstellingen moeten minder mediageil zijn

Ziekenhuizen en andere zorginstellingen moeten terughoudend zijn met het meewerken aan activiteiten van media. Zij dienen altijd goede zorg voorop te stellen
Zorginstellingen moeten minder mediageil zijn

Dit schrijft minister Edith Schippers in een brief aan de Tweede Kamer op 26 maart.

Verontwaardiging

Ze reageert daarmee op de opnames die op de afdeling spoedeisende hulp van het VU medisch centrum zijn gemaakt. Over de opnames ontstond maatschappelijke verontwaardiging toen bleek dat patiënten niet vooraf om toestemming was gevraagd. Volgens Schippers bestaan er richtlijnen over de omgang met medische gegevens van patiënten en cameratoezicht en zal ze om problemen te voorkomen alle ziekenhuizen daar nog eens op wijzen. (anp) Foto: Lex van Lieshout

Lees meer:

VUmc betaalt 188.000 euro voor geschrapt tv-programma

VUmc maakt excuses aan alle patiënten

Inspectie wil opheldering van VUmc

8 REACTIES

  1. Lees alle reacties
  2. ziekenhuizen moeten dit inderdaad natuurlijk niet doen, maar een kabinet dat toestaat dat haar gedoogpartner de bevolking van een groot aantal landen van onze medelidstaten in de europese unie publiekelijk zwart maakt moet misschien eerst naar zichzelf kijken.

  3. Roland, je weet toch wat de reden is van de slechte prestaties van MVV, van minder hooi bij dit vroege voorjaar, van treinen die niet op tijd lopen, van het geleidelijk kleiner worden van Texel, van te hard rijden in de bebouwde kom, van vaak te veel zout op de friet van mediageil van ziekenhuizen (lees van ZEER DUUR BETAALDE EN ONGELOOFLIJK “”SLIMME”” bestuurders en managers)en nog duizend dingen meer. Roland, DAT LIGT AAN GEERT WILDERS. O ik moet schijten van Roland zijn uitlating, o nee dat ligt aan Geert. Roland ga maar naar die enorme sukkel van Cohen

  4. En wie zijn het meest publiciteits- (en machts-)geil van alle mensen die leven van geld wat uit andermans zakken komt: juist, politici. En zo is de brief van Schippers als reactie op de politici die daar over in het geweer zijn gekomen op te vatten. Pot verwijt de ketel.

  5. Communicatie met je Clienten is het belangrijkste als Organisatie. De Client is “je Brood op de Plank “, daar moet je van leven ! Als je slecht functioneert als Organisatie , moet je de konsekwenties accepteren en er mee stoppen. Persoonlijk verwacht ik in de toekomst – Martkwerking in de Zorg – dat er nogal wat Instellingen zullen verdwijnen / failliet – zullen gaan. De Politiek zal het geen zorg zijn.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.